T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KEÇİÖREN - Bilal Yaşar Ortaokulu

Nature and Environment Friendly Skills

Nature and Environment Friendly Skills eTwinning Projemiz kapsamında 11 Şubat Güvenli İnternet Günü kutlandı. Öğrenciler ile Güvenli İnternet kavramı üzerine konuşma yapıldı ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden video izlendi. Ardından kodlama etkinliği ile boyama yapıldı.

 

20-02-202520-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Başkanlığı Türkiye Ulusal Ajansı’nın Erasmus+ programı kapsamında okul eğitimi alanında hibe almaya hak kazanan KA-122 SCH “Var Olan Yeteneğin Kendine Olan Güveninle Dahada İleriye “projemiz ve Ankara İl MEM Erasmus+Okul  Eğitimi Akreditasyonu 2024 teklif çağrısı döneminde konsorsiyum üyesi olarak hibe almaya hak kazanan “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar” başlıklı projemizin etki alanını artırmak yaygınlaştırmak amacıyla  Proje koordinatörümüz Arzu Saraçoğlu tarafından E -Twinning çevrim içi eğitim platformunda “ Nature and Environment Friendly Skills” projesi yürütülmektedir.

6-F sınıfından Cihan Bektaşın tasarladığı logo Uluslar arası oylamada 1 . seçilerek proje logosu olmaya hak kazanmıştır. Cihan Bektaş’ı ve yarışmaya  katılan öğrencilerimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.

 

 24-02-202524-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 Erasmus + KA 122 SCH ve Ankara İl MEM Erasmus + Okul Eğitimi Akreditasyonu teklif çağrısı döneminde konsorsiyum üyesi olarak hibe almaya hak kazanan projelerimizin etki alanını artırmak yaygınlaştırmak amacıyla e- twinning çevrim içi eğitim platformunda yürüttüğümüz “Nature and Environment Friendly Skills”projemizin öğrencilere yönelik ,”Yapay Zeka Araçları Farkındalık Eğitimi “ BİT Öğretmeni Nurullah AKBULUT tarafından verilmiştir . Bu yararlı eğitim için öğretmenimize teşekkür ederiz.

 

24-02-202524-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ankara İl MEM Erasmus + Okul Eğitimi Akreditasyonu teklif çağrısı döneminde konsorsiyum üyesi olarak hibe almaya hak kazanan projemizin etki alanını artırmak ve yaygınlaştırmak amacıyla e- Twinning çevrim içi eğitim platformunda yürüttüğümüz “Nature and Environment Friendly Skills projemizin üstün yetenekli öğrencilerin bu yeteneklerini doğa ve çevreyi koruma bilincini  oluşturmayı amaçlayan e -Twinning panomuzu hazırladık.

 

24-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28-03-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrencilerimizden Çevre Dostu Posterler: Dijital Sergimiz Açıldı!

 

Okulumuz öğrencileri, Nature and Environment Friendly Skills eTwinning projesi kapsamında çevre koruma ve sürdürülebilir yaşam temalı posterler tasarladı.

 

Poster çalışmalarında şu önemli çevre konularına dikkat çekildi:

Geri dönüşüm

Su ve enerji tasarrufu

Doğayı koruma

Atık azaltma

 

Öğrencilerimiz, bu yaratıcı çalışmalarıyla hem çevresel farkındalıklarını artırdı hem de sanatsal becerilerini geliştirdi. Hazırlanan posterler yalnızca okul panolarında sergilenmekle kalmadı; aynı zamanda Spatial dijital platformunda uluslararası eTwinning ortaklarımızla paylaşıldı.

 

"Posters for a Greener Future" başlığıyla açılan bu dijital sergi, öğrencilerimizin doğaya duyarlılığını yansıtan ilham verici bir çalışma oldu.

Geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için farkındalık oluşturan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyoruz!

 

Dijital sergimizi ziyaret etmek için tıklayın: 

https://www.spatial.io/s/Nature-and-Environment-Friendly-Skills-67c22ee3fe4dfa9366d34619?share=6469285949776570021

 

 

 

28-03-2025

 

 

 

 

 

 

 

Arzu Saraçoğlu / Bilal Yaşar Secondary School

 

 

Mert and Elif decided to talk to their teachers at school the next day. After class, they went to their science teacher, Mrs Sevgi, and told her about the pollution they had seen in the river. Their teacher shook her head sadly.

‘You have noticed something wonderful,’ said Teacher Sevgi. ‘This is a serious problem that affects not only your playground but all living things in nature. Would you like to do something about it?’

Mert and Elif nodded their heads excitedly. ‘Yes! But how?’ asked Elif.

‘First of all, you should tell your friends at school about this issue,’ said their teacher. ‘You can prepare a presentation and explain the causes and consequences of environmental pollution.’

In the evening of that day, Mert and Elif opened their computers and started to collect information about environmental pollution and recycling. They added pictures, graphs and real examples to their presentation.

A week later, they organised an event for the whole school. In their presentation, they talked about the pollution they saw in the river and how it harms animals and humans. ‘If we all make small changes, we can make a big difference!’ said Elif.

28-03-2025

 

 

 

 

 

 

 

After the presentation, everyone was eager to take action. The school principal decided to organise a river clean-up campaign with the support of the students. Over the weekend, parents, teachers and students went to the river bank and collected rubbish. Pet bottles, plastic bags and old cans were carefully sorted into recycling bins.

But Mert and Elif knew that this was not enough. A bigger solution had to be found to keep the river clean. They thought about their next step: Should they write a letter to the mayor and ask him to take measures against the pollution caused by the factories? Or should they start a campaign on social media and try to raise awareness among more people?

 

 

Sutori Üzerinden Ortak Hikâye Yazımı: Doğayı Korumak İçin Birlikte Yazdık! 

Okulumuz, Nature and Environment Friendly Skills eTwinning projesi kapsamında uluslararası ortaklarla birlikte Sutori platformu üzerinden çevre temalı işbirlikçi bir hikâye yazımı etkinliği gerçekleştirdi.

 

Hikâyemizin Ana Teması:

Çevrenin korunmasının önemi

Atık yönetimi ve geri dönüşüm

Hava ve toprak kirliliğini önleme

Biyolojik çeşitliliğin korunması

Sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları edinme

Her ortak okul, hikâyenin bir bölümünü yazarak katkı sundu. Böylece öğrenciler, çevre bilinci kazanarak kültürler arası bir iş birliği içinde düşünme, yazma ve üretme becerilerini geliştirme fırsatı buldu.

Ayrıca, öğrenciler hikâyeyi destekleyen görselleri yapay zekâ araçları (örneğin DALL·E) kullanarak oluşturdu. Bu süreç, onların dijital okuryazarlıklarını ve görsel ifade becerilerini geliştirmesine katkı sağladı.

Bu Etkinlik Sayesinde Öğrencilerimiz:

Doğal kaynakların korunmasının önemini kavradı,

Atık yönetimi ve geri dönüşüm konularında bilinç kazandı,

Hava ve toprak kirliliğinin önlenmesi konusunda farkındalık geliştirdi,

Biyolojik çeşitliliğin korunmasına yönelik duyarlılık kazandı,

Sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları edinerek çevre dostu bireyler olma yolunda adım attı,

Çevre bilinci eğitimleriyle ekosistemi korumanın önemini öğrendi.

Hazırlanan interaktif hikâye, TwinSpace platformu üzerinden tüm ortaklarla paylaşıldı.

Katkı sunan tüm öğrenci ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz!

 

Hikâyemizi keşfetmek için tıklayın:

https://www.sutori.com/en/story/nature-and-environment-friendly-skills--ZvLyL35kFTTGGRuLo4F3isJQ/embed

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.02.2025 - Güncelleme: 28.03.2025 12:44 - Görüntülenme: 74
  Beğen | 0  kişi beğendi